Małe firmy wiedzą niemalże wszystko o minimalizacji kosztów i maksymalizacji przychodów. Bez względu na to, ile uda im się zarobić, mają stałe, miesięczne koszty do zapłacenia. Ich działania promocyjne są więc bardzo przemyślane. Za niektórymi pomysłami stoi agencja interaktywna. Warszawa i inne miasta to skupisko zarówno dużych firm, jak i niewielkich podmiotów. Jak powinny promować się te drugie?
Podstawą wszelkich działań marketingowych jest dobrze zaprojektowana strona internetowa. Nawet przy działalności jednoosobowej nie warto poprzestać na darmowych szablonach. Strona www to inwestycja na lata. Każda agencja interaktywna w Warszawie doradza swoim klientom, że lepiej zainwestować więcej na początku, niż później korzystać ze wtyczek lub być narażonym na ataki hakerskie. Warto postawić na kolorystykę, powiązaną z barwami logo i wyróżnić dane kontaktowe. Istotny jest także czas ładowania strony, dlatego najlepiej zrezygnować z elementów, które nie są istotne, a jedynie obciążą wydajność serwisu. Strona musi się też dobrze wyświetlać na urządzeniach mobilnych.
Małe firmy rzadko kiedy inwestują w pozycjonowanie. To błąd, na jaki zwraca uwagę niejedna agencja interaktywna. Warszawa ma takich niewielkich firemek najwięcej. Zwykle temat nie istnieje ze względu na koszty. Tymczasem SEO lokalne, czyli wykorzystujące długie frazy wcale nie jest drogie. Kosztuje znacznie mniej niż najczęściej zlecane pozycjonowanie na frazy ogólne. W ten sposób łatwiej dotrzeć do klientów z konkretnego miasta, a nawet dzielnicy. To ważne, ponieważ małe firmy działają lokalnie, chcąc zagospodarować istniejącą niszę. Fraza z tzw. długim ogonem jest bardziej efektywna. Pozwala dotrzeć do użytkowników o sprecyzowanych wymaganiach.
Niewielka działalność raczej nie posiada budżetu, który pozwala na reklamę w tradycyjnych mediach. Nawet skromne środki pozwalają na promocję w Internecie. Jakie rozwiązania są najlepsze dla mikro przedsiębiorcy? Na pewno reklamy tekstowe Google Ads, płatna promocja w Google Maps, reklamy video. Ponieważ każde kliknięcie kosztuje, warto zadbać o wynik jakości reklamy (wówczas stawka CPC będzie niższa). Klienci w dobie social media przyzwyczaili się do zadawania pytań odnośnie oferty. Oczekują wyjaśnień, sugestii i inspiracji. Dobrym pomysłem jest prowadzenie firmowego bloga. Odpowie na wiele pytań, ale także pomoże w pozycjonowaniu strony internetowej.
Nie każdy przedsiębiorca docenia siłę portali branżowych. Mniejsi gracze uważają często, że to miejsce dla wielkich w biznesie. Jednak każda agencja interaktywna w Warszawie poleca założenie konta na portalach tego typu. Niektóre z nich są płatne, ale i tak inwestycja się opłaca. Podaje się dane adresowe, link do firmowej strony internetowej. Kolejne miejsce, które jest idealne dla lokalnego biznesmena to media społecznościowe. Założenie i prowadzenie konta w social media nic nie kosztuje. Warto jednak pamiętać, że chcąc zgromadzić obok siebie zaangażowanych użytkowników, trzeba regularnie poświęcać im swój czas. Najlepiej poświęcić się promocji w obrębie jednego portalu społecznościowego.
Lokalny biznes, który odniesie sukces, można promować większymi nakładami. Dobrym pomysłem jest podjęcie współpracy z webmasterem lub agencją interaktywną.