Wiele firm wykorzystuje Internet do promocji, między innymi gromadząc na jej potrzeby dane za pomocą stron lub systemów internetowych. Oczywiście, taki sposób pozyskiwania klientów jest dziś najbardziej skuteczny, a to właśnie w Internecie ludzie szukają informacji o firmach, o usługach oraz produktach.
Mamy świadomość tego, że prowadzenie firmy w Internecie zobowiązuje nas formalnie tak samo, jak prowadzenie firmy offline. Jednak pamiętajmy o tym, że w sieci musimy zadbać jeszcze o bezpieczeństwo przechowywanych przez nas danych. Być może wydaje się nam, że dane klientów, jakie mamy zgromadzone, nie są ważnymi danymi (imię i nazwisko, adres kontaktowy, adres e-mail, itp.), jednak prawda jest taka, że wszystkie podmioty przetwarzające dane osobowe w celach zarobkowych (czyli, co dość oczywiste, między innymi każda firma), zawodowych lub celach statutowych, muszą zapewnić bezpieczeństwo i poufność zainteresowanym.
Obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa, czyli samo zagadnienie przetwarzania danych osobowych reguluje ustawa o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 roku oraz ustawa z 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Nie zapominajmy również o tym, że inwestując w tworzenie stron www, powinniśmy pamiętać o uczciwości wobec innych. Między innymi, metatagi strony (czyli hasła, nazwy umieszczane w kodzie HTML serwisu, nie będące widoczne dla internautów, ale za to rozpoznawalne przez roboty wyszukiwarek internetowych (więc istotne dla pozycji w wyszukiwarce), nie mogą być hasłami reklamowymi, czy nazwami innych firm. Niektórzy właściciele witryn stosują takie praktyki, by zwiększyć ruch na stronie, jednak są to działania nieuczciwe i prawnie karalne.