Firmowa strona WWW – O czym warto pamiętać?

firmowa-strona-www

Firmowa strona WWW – O czym warto pamiętać?

Wiele firm wykorzystuje Internet do promocji, między innymi gromadząc na jej potrzeby dane za pomocą stron lub systemów internetowych. Oczywiście, taki sposób pozyskiwania klientów jest dziś najbardziej skuteczny, a to właśnie w Internecie ludzie szukają informacji o firmach, o usługach oraz produktach.

Zrozumiałym jest zatem, że to właśnie tworzenie stron www jest przeprowadzane w sposób, który w efekcie ma umożliwić administrującym prowadzenie różnego rodzaju działań promocyjnych oraz tworzenie bazy adresowej z klientami (wraz z historią kontaktów).

Mamy świadomość tego, że prowadzenie firmy w Internecie zobowiązuje nas formalnie tak samo, jak prowadzenie firmy offline. Jednak pamiętajmy o tym, że w sieci musimy zadbać jeszcze o bezpieczeństwo przechowywanych przez nas danych. Być może wydaje się nam, że dane klientów, jakie mamy zgromadzone, nie są ważnymi danymi (imię i nazwisko, adres kontaktowy, adres e-mail, itp.), jednak prawda jest taka, że wszystkie podmioty przetwarzające dane osobowe w celach zarobkowych (czyli, co dość oczywiste, między innymi każda firma), zawodowych lub celach statutowych, muszą zapewnić bezpieczeństwo i poufność zainteresowanym.

Obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa, czyli samo zagadnienie przetwarzania danych osobowych reguluje ustawa o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 roku oraz ustawa z 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Jako właściciele firmowych stron internetowych, mamy więc obowiązek chronić dane osobowe naszych potencjalnych i obecnych klientów, którzy na naszej stronie je pozostawiają

Nie zapominajmy również o tym, że inwestując w tworzenie stron www, powinniśmy pamiętać o uczciwości wobec innych. Między innymi, metatagi strony (czyli hasła, nazwy umieszczane w kodzie HTML serwisu, nie będące widoczne dla internautów, ale za to rozpoznawalne przez roboty wyszukiwarek internetowych (więc istotne dla pozycji w wyszukiwarce), nie mogą być hasłami reklamowymi, czy nazwami innych firm. Niektórzy właściciele witryn stosują takie praktyki, by zwiększyć ruch na stronie, jednak są to działania nieuczciwe i prawnie karalne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *